Traces:Trees#5

TRACES:TREES is a series of works in progress that focuses on the audiovisual aesthetics of the dialogue between wind and trees. The photographic trace, recreated in these contemplative videos, reveals patterns of impressionist inspiration.

TRACES: TREES es una serie de trabajos en proceso que se centra en la estética audiovisual del diálogo entre viento y árboles. La traza fotográfica, recreada en estos videos contemplativos, revela patrones de inspiración impresionista.

Jean-Michel Rolland
http://franetjim.free.fr/jim_eng.html
Marseille, France

Jean-Michel Rolland is a French artist born in 1972.

A long time a musician and a painter, he brings together his two passions – the sound and the image – in digital arts since 2010.
Through video art works, generative art, audiovisual performances and interactive installations, he questions the temporality, a genuine fourth dimension inherent to moving image, as well as the duality between his two favorite mediums, the sound and the visual.

His formal research is guided by the desire to reveal the intrinsic nature of our perceptual environment and to twist it to better give new realities to the world around us.

His works, always very experimental, are a reflection of the sometimes unexpected internal world of their author and are however the object of an important diffusion abroad. Several have been rewarded for their originality, by Digital Graffiti in Miami (USA), Multimatograf (Russia), dokumentART (Germany and Poland), the University of North Carolina (USA), Festival do Minuto (Brazil), Artaq (France) and The International Video Art Review (Poland).

Jean-Michel Rolland es un artista francés nacido en 1972.

Músico y pintor desde hace mucho tiempo, une sus dos pasiones, el sonido y la imagen, en las artes digitales desde 2010.
A través de obras de videoarte, arte generativo, performances audiovisuales e instalaciones interactivas, cuestiona la temporalidad, una auténtica cuarta dimensión inherente a la imagen en movimiento, así como la dualidad entre sus dos medios favoritos, el sonoro y lo visual.

Su investigación formal está guiada por el deseo de revelar la naturaleza intrínseca de nuestro entorno perceptivo y torcerlo para dar mejor nuevas realidades al mundo que nos rodea.

Sus obras, siempre muy experimentales, son un reflejo del mundo interno a veces inesperado de su autor y son, sin embargo, objeto de una importante difusión en el exterior. Varios han sido premiados por su originalidad, por Digital Graffiti en Miami (EE. UU.), Multimatograf (Rusia), dokumentART (Alemania y Polonia), la Universidad de Carolina del Norte (EE. UU.), Festival do Minuto (Brasil), Artaq (Francia) y The International Video Art Review (Polonia).